Ako si pripraviť baklažán na iný než gumový spôsob

, , No Comments
Baklažán ma nikdy neoslovil tak, ako ostatných nadšencov ovocia a zeleniny. Prišiel mi vždy gumový a mdlý, takmer bez chuti. Objavila som však jeden skvelý recept, o ktorý by som sa s vami rada podelila.


Na 2 porcie budete potrebovať:
  • 1 stredne veľký baklažán
  • 3 strúčiky cesnaku
  • 1 chilli papričku
  • čerstvú petržlenovú vňať
  • citrónovú šťavu
  • olivový olej
  • soľ
Ako na to:
1. Baklažán olúpeme, nakrájame a osolíme a necháme ho "vypotiť".
2. Po pár minútach potenia baklažán premyjeme vodou a osušíme v utierke.
3. Na panvicu pridáme osušený baklažán, po chvíľke nadrobno nasekaný cesnak, rozkrájané chilli a petržlenovú vňať.
3. Na záver pokvapkáme citrónovou šťavou a olivovým olejom.

Baklažán chutí jemne kyslo, trošku štipľavo s jemnou príchuťou petržlenky. Parádne kombinácie, ktoré odporúčam vyskúšať. Ja som si k tejto prílohe ešte pripravila kuracie mäso na kurkume a varené zemiaky, aby som si dopriala výdatnejší obed.

(Ne)zaujímavé nutričné zloženie:

Baklažán ospevujú mnohé fitness stránky, a to najmä vďaka priaznivému nutričnému zloženiu. A tak som sa baklažánu pozrela bližšie na zúbky.

Baklažán obsahuje 88 % vody, preto chutí ako.... ako niečo medzi cuketou a uhorkou. Proste samá voda, preto i nízke množstvo kilojoulov nie je ničím prekvapujúce (má ich len 137kJ). Z prevažnej časti sú v ňom obsiahnuté sacharidy (aj to pramálo). Medzi pozitíva baklažánu patrí určite vyšší obsah vlákniny. Vitamíny síce nejaké obsahuje, ale v tak zanedbateľných množstvách, že na to, aby ste z toho mali benefit, by ste ich potrebovali zbaštiť hneď niekoľko. Pre kardiakov by sa hodila informácia, že obsahuje nízke množstvo sodíka a žiadny cholesterol. Z tukov, ktoré takmer neobsahuje, má zastúpené len polyénové mastné kyseliny (PUFA), ale opäť v zanedbateľných množstvách, takže ho nemôžeme prehlásiť ani za kráľa zdravých tukov.

Aký je záver?
Ak vám baklažán chutí, jedzte ho. Z nutričného hľadiska nemá zlý obsah živín. Ak vám príliš nezachutil, nelámte si hlavu, že ho nemáte na tanieri. Existuje aj hodnotnejšia zelenina a ovocie.

Prajem skvelé kuchárske nápady a dobrú chuť :)


Zdroj:http://nutritiondata.self.com/facts/vegetables-and-vegetable-products/2858/2

0 komentářů:

Zverejnenie komentára