Tofu ako náhrada mäsa a moja spolupráca s firmou Lunter

, , No Comments
Čo by som ešte pred pár rokmi nepovedala, niečo, po čom som len tajne v kúte izby premýšľala a snívala, je dnes konečne skutočnosťou a ja sa teším novej spolupráci s firmou Lunter.

Keď ma spoločnosť oslovila, že by so mnou rada spolupracovala, neváhala som, pretože ich produkty (tofu a rastlinné pomazánky) kupujem už dlho. Moju fotografickú a kulinársku vášeň som doplnila nutričnými znalosťami zo školy a toto je prvý výsledok mojej práce.



NutriInfo k obrázku
Mäso je veľmi dôležitým zdrojom príjmu bielkovín (najmä esenciálnych aminokyselín, ktoré si naše telo nevie vyrobiť samé), železa, vitamínu B12, kreatínu, karnozínu a vitamínov rozpustných v tukoch (a ďalších užitočných živín).

Nadbytočná konzumácia mäsa však nie je zdraviu prospešná
. Zhruba tri dni do týždňa by sme si mali spraviť kvázi vegetariánske, kde mäso nahradíme inými potravinami, ale tak, aby sme zachovali nutričnú hodnotu pokrmu. Dostatok bielkovín nám môžu zabezpečiť napríklad strukoviny. Ako vhodnú alternatívu k mäsu možno použiť tofu.

Tofu, pôvodne čínska špecialita, sa vyrába podobne ako syr, hoci namiesto klasického mlieka je vo výrobe použitý sójový nápoj získaný zo sójových bôbov. Keďže tofu neobsahuje toľko energie ako mäso, na jeho strávenie je potreba menej času. Navyše, keďže je tofu rastlinného pôvodu, neobsahuje cholesterol, má menej celkového tuku, no najmä nasýtených mastných kyselín. Viaceré štúdie tiež dokumentujú, že konzumácia tofu zlepšuje lipidový profil (zvyšuje "dobrý" HDL-cholesterol a znižuje "zlý" LDL-cholesterol), čím významne zlepšuje srdcovo-cievne zdravie. Niektoré štúdie poukazujú tiež na to, že izoflavonoidy, obsiahnuté v tofu, majú priaznivé účinky v prevencii proti rakovine.

Tak čo, uvaríte si dnes večer špagety tofu bolognese?

Odkaz na štúdie:
- https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22158125
- https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22301925
- https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24898224

0 komentářů:

Zverejnenie komentára